söndag 21 oktober 2007

Blogg

Så var det dags att skaffa en blogg.
Alla har ju bloggar så då måste vi ju också ha det. Men den här bloggen kommer inte vara som alla andra. Den kommer vara mer... Tramsig! Tankar, noteringar, fjomp och andra dummheter kommer att publiceras med ojämna mellanrum. Som för övrigt är ett ganska konstigt ord. "Mellanrum". Vem fan kom på det och framför allt hur tänkte han? Det är ju inget femenint ord så att det skulle vara en kvinna är ju helt uteslutet. Om man befinner sig mellan två rum måste det ju vara i en dörrkarm. Och dom paserar man ju bara. Man stannar ju inte och tar en kaffe, lägger upp håret, rensar snoken eller väljer slipsar? Det är ju ett rum som inte finns. Det e ju inte ens ett rum. Att stå still och välja mellan rum kan jag tänka mig. "Vilket rum ska jag gå in till nu?" Det här eller det där? A, vafan jag tror jag står kvar här en stund!

Jonatan

0 kommentarer: