torsdag 8 november 2007

Rikstadsmän

I går, onsdag kom det fyra riksdagsmän - alla sitter i kulturutskottet på kulturdepartementet till Kungsbacka för att samtala om film i Kungsbacka och Film i Halland. Då sjulle jag medverka som en av de framgångsrika filmare i Kba och prata om hur bra vi har det i Kungsbacka å så vidare. Det var ett intressant möte. De kom en halvtimme försenade och skulle lämna Kba efter en timme för att senare samlas på Varbergs torg.
Vad de skulle göra där är ännu en gåta.
Jag fick iallafall redovisa vem jag va och vad Tramsgänget hade åstakommit under våra fem år tillsammans. De satt blekt intresserade och malde ner ytterliggare en såndär torrplatt plastförpackad frömacka. Kulturnämnden vill ha mera pengar. Vem vill inte det? Jag fick iallafall också en sån där plastmacka. Den tackar jag för!

Jonatan

1 kommentarer:

Theirefield sa...

Ni bloggar för dåligt killar!