fredag 18 april 2008

Martins Fredagsmys 4

Hej vänner!
Då va det dags för Fredagsmyset igen! Det är roligt att det är så många som gillar myset så det kommer bli mer av det. Idag har jag varit på bolaget och köpt nya strängar till min gitarr. Så det blir lite klinka klinka ikväll. Jonatan kom till Kungsbacka precis för ikväll ska vi på Afasi & Filthy som spelar i Gbg! På söndag fyller vår gamle Trams kollega Linn Davidsson år så henne får ni gratta om ni har lust. Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig fin inför kvällen. Hoppas ni får en fin Fredag! Mys på er! Puss Martin!
Martins Fredagsmys 18/4

Nu ere Fredag!
/Martin

16 kommentarer:

Anonym sa...

Det här var mysigt!
Mitt uppdrag till dig är att du ska lära Markus och Blorkum att dansa samba!

Anonym sa...

jasså går inte skägget hem hos "tjejerna"?!? jaja..
Ditt uppdrag i veckan blir att lägga DIN näsa i MIN röv. o förövrigt visste jag på gåtan.. men du e dum. ÅÅe...

Anonym sa...

aningen långdraget mys idag eller? men det får la va ok, för denna gången.
o veckans uppdrag för dig blir att skriva en kärlekssång till dig flickvän o spela den i nästa fredagsmys!! det kan hon nog behöva!

Anonym sa...

fixa en bild när du pussar en bläckfisk!

Anonym sa...

Varför går det inte att se filmen :(

Anonym sa...

Hej Martin och Martins Fredagsmys -redaktionen!

Jag skulle vilja att du/ni gick till botten med varför man på sin mobiltelefon INTE kan skriva ord som MOBILEN och FREDAGSMYS?

Om man utforskar mobil-skriveriet lite mer så märker man genast att det enligt T9-ordlistan (den vanligaste) går alldeles utmärkt att skriva ord som:
DUBBELFITTA
STJÄRTSAFT
NEGERHORA
ZIGENARPACK
PILSNERAFRIKAN
HÄSTKISTA
ZIGENARKISS
MONGOLOGE

Dessa ord är inget jag brukar ha användning för, men det går att skriva alla dessa utan att få det störande felmeddelandet som t.ex. MOBILEN och FREDAGSMYS ger.

Menar Sony Ericsson - som var de som utvecklade T9-systemet - att jag ska börja skriva DUBBELFITTA mer?
Men visst; är det samma sak som en Big Mac som innehåller Dubbelhamburgare, så kan jag tänka mig en Dubbelfitta.

Min kompis blev lite arg på mig då jag gav honom en Carlsberg Hof, och sedan kallade honom Pilsnerafrikan, vilket ju var helt osant eftersom grabben är från Jamaica.

Nästa gång jag spelar live så ska jag faktiskt kräva att få ha Mongologen istället för den vanliga. Jag tror den riktar sig mer till mig.

Och jag ska börja fråga mina vänner ifall de vill bli uppskrivna på Hästkistan istället för gästlistan.
Vem vill ha sitt namn på en gästlista som innebär köföreträde och gratis inträde till en klubb/livespelning när man istället kan bli dokumenterad på McDonalds-köttets grav-låda?

Det var riktigt störande "back in the days" - innan T9 - då jag och min polska runtresande-kompis och jag skulle kissa i kors, för jag kunde verkligen inte skriva till mina andra vänner att jag hade sett och känt äkta Zigenarkiss. Fan asså jävla Nokia liksom... Finnjävlar...

Nä men vafan, om man skulle ta å slörpa i sig lite mer Stjärtsaft från det tredjenämndas rosenbuske, som jag köpte nere vid rosenlund, innan man går och nanar kudden?

Tack Sony Ericsson!
Jag tror jag ska köpa en till!

Puss//Peter Dahlin

Anonym sa...

När jag och mina kompisar har diskuterat det här "problemet" med T9-ordlistan så har vi kommit fram till att lösningen är att det var en praktikant som skrev alla ord i T9-ordlistan. Ganska uppenbart så blev personen uttråkad och började skriva in massa andra konstiga ord.

Det uppdrag jag har till dig är att skotkärrerally. Då bygger man upp en bana som de olika lagen ska ta sig igenom. man måste vara minst fyra personer, två i varje lag, sen så får man välja mellan att den ena i laget kör sin medpartner i en äkta skottkärra och gör banan eller så håller den ena den andra i bena och "springer" skottkärra. Försten som klarar banan vinner. Ganska simpelt men underhållande. Vill man göra det svårare så kan den ena personen ha en sked i munnen med ett rått ägg på som inte får gå sönder få då får det laget börja om.
// Matehilda

Anonym sa...

jag tycker rått-ägg ägg grejen låter awesome!! den som förlorar får äta råa ägg!! DO IT

Anonym sa...

Klä ut dig till tomte och sälj fisk till dina grannar.

Har detta blivit ett T9 forum eller? Jag rekommenderar denna sida i det fallet.

http://www.grafisktforum.org/archive/index.php/t-17549.html

Anonym sa...

uppdrag 1
fixa markus grimbergs rums radonproblem

uppdrag 2

se till att i nästa avsnitt av fredagsmys så ska john vara med för att göra en x-trem sport

uppdrag 3

tstkör grimbergs nya bil

Anonym sa...

Ditt uppdrag är att köra ett practical joke på någon.

Anonym sa...

uppdrag 1:Ja tkr att ni ska köra lite sketcher från trams live! för dom va så jävla bra.
Uppdrag 2: elr ha med john's x-trem's sprots.
Uppdrag 3: göra er padel potting elr va den hette, den från trams 1,2elr3
Hare gött!! ^^

Anonym sa...

Jag tycker att du ska ta och försöka slå ett världsrekord, det hade varit fräckt!
om du inte klarar det så får Blorkum hitta på något kul sätt att straffa dig på!

Anonym sa...

Om man inte gillar T9-idén så är ju en annan idé att lyfta grimberg i varje fredagsmys. Jag är på! Jag går liksom igång på att lyfta Grimberg. haha!
Och jag menar han är ju faktiskt rätt tung eller?

Här finns två exempel:
http://trams.peterdahlin.com/dahlin_grimberg.jpg
http://trams.peterdahlin.com/dahlin_grimberg_2.jpg

Annars kan man lyfta Ahlberg och då ser det ut så här om man heter Grimberg:
http://trams.peterdahlin.com/grimberg_ahlberg.jpg

Anonym sa...

Hej!
Mitt uppdrag till nästa vecka är att göra så att shopen öppnar på eran hemsida, det har stått att den öppnar inom kort i många månader!

Kramar

Anonym sa...

varför inte göra ett extrainsatt onsadgsmys som uppdrag, eller lilllördagsmys kan man kalla de...
eller så kan vi gå ut o dricka öl, ett roligt uppdrag och inte jätte svårt att klara av, tror det är viktigt att inte ta sig vatten över huvudet.
eller så kan du försöka dig på att klara av mitt uppdrag jag utför denna veckan, jag håller på att inte jobba under en endaste sekund av den tiden jag är på jobbet! har gått bra som fan såhär långt...