måndag 5 maj 2008

Inspelningsstart

Då var et dags! Imorgon börjar inspelningarna av min nya film "Syskonsommar". Det är en parodi eller snarare pastisch på "Barnen i Bullerbyn"-filmerna av Lasse Hallström efter böckerna av Astrid Lindgren. Jag tycker dom filmerna visar exempel på en "riktig" kärlekshyllning till sommaren. Bullerby-filmerna har ingen handling, barnen äter, metar, leker och går sedan till sängs. Det finner jag ganska komiskt så jag ville göra en film som efterliknar de filmerna filmspråksmässigt.
I manuset skrev jag inte in några direkta skämt eftersom jag vill skapa en komisk stämmning mer än att få publiken att skratta. Det är en film man ler till. Filmen utspelar sig på en lantbygd i början av 40-talet vilket har skapat svåra problem som vi har löst nu allt eftersom. Allt från kläder till hästar.
Jag står för manus, regi och har en av de ledande huvudrollerna tillsammans med Jonathan Ridings och Lina Eriksson med flera. Även Martin, Markus och andra trogna Tramsare kommer göra inhopp i filmen.
Hoppas ni tycker det låter spännande!

Imorgon kör vi igång så "stay close to the blogg" för vi kommer lägga upp bilder och videodagböcker varje dag från inspelningen!

/Jonatan

1 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar sjukt roligt!
Säg till om ni behövcer statister eller något åt det hållet!

ha en trevlig inspelning!