torsdag 31 juli 2008

Parnevik Stipendium

Jonatan fick Bosse Parneviks stipendium som delas ut i samband med Revy SM varje år! Stipendiet var på 30003 kr och motiveringen var:

"För sin sällsynta snillrikedom inom revykonstens alla domäner från genialt galna texter och fyndiga rim till koreografi, framförande och regi tilldelas Jonatan 30003 kronor till fortsatta studier inom Film och förhoppningsvis till regiutbildning på Dramatiska institutet."

Bosse Parnevik Jonatan RamelJonatan RamelJonatan läste också upp två dikter som publiken föll för.

Katarina:
"Rör dig inte Katarina, I motljuset är du som bäst. Där du står blir dina ögon så fina, det är här jag vill ha dig som mest. Dina fingrar, ditt hår, din mun, vill jag ha hos mig en längre stund. Här på stranden blir du min staty, när jag ligger och konstaterar din hy. Jag skvätter komplimanger för att få ha dig kvar, samtidigt som jag läser mitt morgonblad. Du säger att jag ljuger, att mina ord ej är sanna. Och att du är hungrig, ja vadsomhelst för att inte stanna. Så här, ta en banan, ta en tugga, men stå kvar och skänk mig din skugga."

Kurragömma med Sara:
"Kurragömma med Sara, vart fan kan hon vara?
Jag har letat i garderoben, köket och hallen..."


Gratta honom vettja!
/Martin

15 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!

Anonym sa...

Men grattis Blorkum! Du förtjänar det verkligen!

Anonym sa...

Jättestort grattis och många kramar.
Det är du verkligen värd.
Egentligen är du värd mycket, mycket mer, men det får väl duga tills vidare.
Hälsningar från "Tramsmamman"
Elisabeth

Anonym sa...

GRattis Blorkum:P eller ska man skriva Jonatan .. :) GRATTIS

Anonym sa...

Grattis Jonatan !

Anonym sa...

Det va som fan :D
Grattis! det förtjänar du verkligen! :)

Johan sa...

Grattis grabben!

Anonym sa...

TJOOOOOHOOOOOO!!!!!!
ha det fantastiskt kul ikväll!
PUSSSS från Kajsa

Anonym sa...

jag var där och tittade. grattis!

Anonym sa...

Meget grattis!

..fråga är bara hur jag kan få en del av kakan..

Anonym sa...

förresten posta dikterna!!

Anonym sa...

va inte många vet är att jonatan även har fått det mycket åtråvärda bullstipendiet: två kanelbullar och en liter mjölk! bara att hämta ut hos ovanstående.

Anonym sa...

ett stort grattis, ingen förtjänar de mer än du!!
många kramar en annan trams mamma..;-) Annelie

Anonym sa...

WOW Grattis Jonatan! Ni är bäst;)

Anonym sa...

Grattis på dig gamla vännen!:) många kramar från ida herou:)