lördag 5 juli 2008

Vad vill du bli när du blir stor?

Jag var ute igår i sena Kungsbacka och träffade en kompis som jag hade en rolig pratstund med. Hon berättade att hennes provanställning på hennes jobb hade tagit slut.

Jag: - Vad ska du göra nu då?
Hon: - Jag vet inte, jag funderar på att börja plugga...
Jag: - Jaha, vad ska du plugga?
Hon: - Ja, jag har ju alltid velat bli "Hästtandläkare"...
Jag brister ut i ett härligt gapskratt men samlar mig.
Jag: - Okej, men varför just det?
Hon: - Ja, vad fan ska jag annars bli?
Gapskratt igen.

Visste inte ens att det fanns ett yrke som hette Hästtandläkare. Och av "vad fan ska jag annars bli" har min kompis låtit undanröja alla vanliga jobb som om det inte fanns något som skulle passa henne. Vilket gjorde det så extra roligt. Tydligen är det väldigt bra betalt, men det finns ingen skola för hästtandläkare i Sverige så då får man åka till USA.

En annan gej jag har tänkt på:
Människor kan ju bli allergiska mot hundar men kan hundar bli allergiska mot människor?
/Jonatan

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Hundar kan ju inte bli allergiska mot människor.
Ni är bäst! ;)

Anonym sa...

joho!

Anonym sa...

Joho, det kan de. Var tom ett repotage om det på nyheterna nån gång för läönge sen haha...